ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
1953
Γεννιέται στο Παρίσι. Πατέρας ο Ανδρέας Βουτσινάς, μητέρα η Άρτεμις Παπαστρατή.
1954
Τον Ιανουάριο έρχεται στην Ελλάδα.
1962
Πρώτες εικαστικές προσλαμβάνουσες στο ατελιέ της οικογενειακής φίλης Βάσως Κυριάκη.
1964
Μετάβαση της οικογένειάς του στη Νέα Υόρκη λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του πατριού του Γιάννη Σακελλαρίδη. Παραμένει για δύο χρόνια ανακαλύπτοντας την τέχνη στα μεγάλα μουσεία της πόλης.
1970
Τελειώνοντας το σχολείο ξεκινά σπουδές Αρχιτεκτονικής εσωτερικών χώρων και Διακόσμησης στη σχολή ΑΚΤΟ στην Αθήνα.
1972
Ταξιδεύει στη γενέτειρά του όπου βλέπει για πρώτη φορά, δια ζώσης, έργα καλλιτεχνών που τον έχουν επηρεάσει κυρίως από τα κινήματα Art Nouveau και Art Deco.
1973
Καλοκαίρι, στο εργαστήριο της Κατερίνας Κωτσάκη έρχεται σε επαφή με την κατασκευή κοσμημάτων και διδάσκεται την τεχνική του κεριού (lost wax) από την Χαρά Κατσούλη.
1974
Φτιάχνει τα πρώτα του κοσμήματα σε μοναδικά κομμάτια.
1975
Ανοίγει κατάστημα κοσμημάτων στο Κολωνάκι.
1979
Δημιουργεί το δικό του εργαστήριο παραγωγικού κοσμήματος στο Νο 60 της οδού Αγ. Μελετίου. Εκεί στεγάζεται και η γκαλερί ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ 4+ με σχήμα που απαρτίζεται από τους εικαστικούς Βάσω Κυριάκη, Μαρία Κοκκίνου, Ασπασία Στασινοπούλου και Βαγγέλη Δημητρέα που του δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίσει τον εικαστικό κόσμο.
1979-1981
Συνεργάζεται με την κρατική τηλεόραση και τον Γιώργο Παπαστεφάνου στην μουσική εκπομπή Οι Παλιοί μας Φίλοι αναλαμβάνοντας την σκηνική “εικονογράφιση” των μουσικών κομματιών.
1981
Σταματά για πάντα τη μαζική παραγωγή κοσμημάτων και ασχολείται με τη διακόσμηση που εξελίσσεται σε βασική βιοποριστική του ενασχόληση δουλεύοντας ταυτόχρονα σαν στυλίστας σε περιοδικά για το Ιnterior Design.
Παράλληλα, στην ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΤ2: Σε Δεύτερο Πρόσωπο με περιεχόμενο εικαστικού και θεατρικού ενδιαφέροντος, συνεργάζεται με την τεχνοκριτικό-ιστορικό τέχνης Βεατρίκη Σπηλιάδη και με την θεατρολόγο-δημοσιογράφο Λίνα Παπαϊωάννου κάνοντας την ραδιοφωνική και μουσική επιμέλεια.
Την ίδια χρονιά γνωρίζει τον γλύπτη-κεραμίστα Γιώργο Κυπρή δίπλα στον οποίο μαθαίνει να δουλεύει τον πηλό, μέσον που αργότερα θα χρησιμοποιήσει για την κατασκευή των καλουπιών των κοσμημάτων του.
1984
Με παρότρυνση της Βεατρίκης Σπηλιάδη επιστρέφει στο κόσμημα δημιουργώντας μοναδικά κομμάτια για την πρώτη του ατομική έκθεση που προγραμματίζεται για το επόμενο έτος.
Αρχίζει να εργάζεται ως στυλίστας κατ’ αποκλειστικότητα με το στούντιο φωτογραφίας Χ. Ιωσηφίδης & Γ. Μουτεβελλής για τα περιοδικά διακόσμησης LA MIA CASA-Ελληνική έκδοση και ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ. Η συνεργασία κρατάει περίπου τρία χρόνια.
Στην προσωπική του ραδιοφωνική εκπομπή στην ΕΡΤ2: Νυχτερινά Κολάζ παρουσιάζει συρραφές από αγαπημένα του μουσικά κομμάτια.
1985
Πρώτη ατομική έκθεση στην γκαλερί F με τίτλο αντιΚΕΙΜΕΝΑ. Ο Ιταλός φωτογράφος Giulio Fabricatore παρουσιάζει συγχρόνως στην ίδια γκαλερί μια σειρά από ασπρόμαυρες νεκρές φύσεις όπου πρωταγωνιστούν τα έργα του Μ. Βουτσινά. Την έκθεση επιμελείται η Βεατρίκη Σπηλιάδη.
1986
Στην γκαλερί ΖΜ στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζει πρωτοποριακή σειρά κοσμημάτων εμπνευσμένη από τις παλιές δαντέλες της γιαγιάς του, αισθητική πρόταση που κατόπιν θα εφαρμόσει και σε αντικείμενα και που χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα τη δουλειά του αποτελώντας το -κατά κάποιο τρόπο- σήμα κατατεθέν της.
Μέλος της τριμελούς επιτροπής της 2ης Biennale νέων δημιουργών των χωρών της Μεσογείου στη Θεσσαλονίκη στον τομέα κόσμημα.
Συμμετέχει σε έκθεση που διοργανώνουν οι Τεχνοδρόμοι-F στο Ωδείο Αθηνών υπό την αιγίδα της Γ.Γ.Νέας Γενιάς, τα έσοδα της οποίας προσφέρονται στα σεισμόπληκτα παιδιά της Καλαμάτας.
1988
Ξεκινά τη συνεργασία του με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ΙΛΕΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ σαν υπεύθυνος του Art Shop του.
1990
Με αφορμή τη χειμερινή κολεξιόν του Νίκου Αποστολόπουλου, στο Παρίσι, για την οποία σχεδιάζει και κατασκευάζει τα κοσμήματα, γνωρίζει την ιστορικό τέχνης Sydney Picasso, συνεργάζονται επαγγελματικά και συνδέονται φιλικά.
Ο Ελληνικός Συλλεκτικός Κύκλος κυκλοφορεί τα πρώτα του γλυπτά, ένα ζευγάρι κηροπήγια σε 500 αριθμημένα κομμάτια.
Την ίδια χρονιά παρουσιάζει 7 δικοτυλήδονα εμπνευσμένα από την Ελληνική φύση σε μορφή γλυπτών (γκαλερί 7) και κοσμημάτων & αντικειμένων (Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης ΙΛΕΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ) σε δύο παράλληλες εκθέσεις που τιτλοφορούνται Γλυπτική και Γλυπτική που Φοριέται.
1991
Δημιουργεί κοσμήματα για την σχεδιάστρια μόδας BIANCA N. στα πλαίσια ενός ντεφιλέ προώθησης προϊόντων WELLA.
1993
Σχεδιάζει κοσμήματα και αξεσουάρ για τη Δωδέκατη Νύχτα του William Shakespeare σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά και σκηνικά-κοστούμια Λιλής Κεντάκα (Θέατρο ΑΜΟΡΕ).
1994
Καλοκαίρι και πρώτο ταξίδι εκτός δυτικού πολιτισμού, στο μακρινό Bali. Νέα πολιτισμικά και πολιτιστικά ερεθίσματα.
1995
Πρώτη θεατρική σκηνογραφική δουλειά στην παράσταση Τρεις Ψηλές Γυναίκες του Edward Albee στο Θέατρο Αθηνών με σκηνοθέτη τον Ανδρέα Βουτσινά.
1998
Σκηνικά για το Βγαλ’ τον Υπουργό από την Πρίζα του Eric Idle σε σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα στο νεοσύστατο Θέατρο Πειραιώς 131 για το οποίο πραγματοποιεί και την αισθητική επιμέλεια του χώρου.
1999
Τα πρώτα φωτιστικά γλυπτά του φιλοξενούνται στην γκαλερί ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ στη Θεσσαλονίκη με τον τίτλο Μπαροξυσμός που μαρτυρά την πολλαπλότητα των υλικών και μέσων που χρησιμοποιεί στο νέο του αυτό εγχείρημα.
2002
Μαζί με άλλους 11 εικαστικούς συμμετέχει στο διαγωνισμό που προκηρύσσει το ΑΘΗΝΑ 2004 για τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση της ολυμπιακής δάδας των αγώνων του 2004.
2003
Φτιάχνει κοσμήματα και αξεσουάρ για το Ποιά Ελένη; των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα οι οποίοι και σκηνοθετούν την παράσταση που ανεβαίνει από το Εθνικό Θέατρο στη σκηνή του Κοτοπούλη Rex.
2004
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις GEMA ένα δίγλωσσο λεύκωμα με αναδρομική παρουσίαση τριάντα χρόνων του δημιουργικού του έργου.
Ξεκινά συνεργασία με τα πωλητήρια του Μουσείου Μπενάκη.
2006
Πρώτη ατομική έκθεση στις Η.Π.Α. στην γκαλερί Millenia Fine Art στο Ορλάντο της Φλόριντα όπου παρουσιάζει όλη τη δημιουργική του γκάμα στο κόσμημα. Η έκθεση σημειώνει μεγάλη επιτυχία και παρατείνεται για έναν επιπλέον μήνα.
2009
Στην ατομική του έκθεση Τσάι στης Κας Κατακουζηνού στην Οικία Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού λαμβάνει χώρα μια αναδρομική παρουσίαση της δουλειάς του εγκαινιάζοντας την συνεργασία του με την τεχνοκριτικό Ίριδα Κρητικού.
2012
Ένα πλούσιο υλικό από παλιά εξαρτήματα κρυστάλλινων καθρεφτών είναι η αφετηρία για την έμπνευση ενός κρυστάλλινου περιβάλλοντος από κοσμήματα, χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα με τον γενικό τίτλο Γυάλινος Κόσμος που εκθέτει στην γκαλερί Genesis σε επιμέλεια Ίριδας Κρητικού.